1.0 Pentadbiran
1.1 Pentadbiran Am
1.1.1 Menguruskan perkhidmatan penghantaran/penerimaan surat menyurat, fail-fail am dan terperingkat serta membantu dalam proses pelupusan fail jabatan/unit
1.1.2 Menguruskan proses pembayaran bil-bil utiliti dan sewaan serta tempahan makanan mesyuarat dan cop nama
1.1.3 Menjadi sekretariat kepada mesyuarat-mesyuarat utama Hospital seperti Mesyuarat Pagi Bahagian Pengurusan, Mesyuarat Pengurusan Hospital, Mesyuarat Majlis Bersama Jabatan, Mesyuarat Ahli Lembaga Pelawat serta penyelaras Perhimpunan Bulanan HSIS
1.1.4 Menguruskan hal-hal berikatan Buku Sijil Cuti Sakit
1.1.5 Membantu dalam pengurusan pejabat pakar, Kompleks Pegawai atas Panggilan dan Anjung Kasih
1.1.6 Menguruskan tempahan bilik mesyuarat/seminar, tempahan papan tanda (signage), tempahan barang-barang logistic bagi penggunaan majlis
1.2 Kenderaan dan Pengangkutan
1.3.1 Menguruskan tempahan Kenderaan Jabatan dan pergerakan pemandu Unit Angkut
1.3.2 Menguruskan Kad Inden Minyak Kenderaan Jabatan dan Kenderaan Rasmi Jawatan (KRJ) bagi pegawai JUSA
1.3.3 Menguruskan permohonan KRJ, kelulusan bahan api, kad Touch n Go bagi pegawai JUSA yang baharu dilantik
1.3.4 Menjadi sekretariat kepada Mesyuarat Kenderaan dan Pemandu
1.4 Stor Alat Tulis
1.4.1 Menguruskan permohonan alat tulis daripada Jabatan/Unit
1.4.2 Menguruskan permohonan percetakan khas dokumen/borang yang diperlukan oleh Wad/Klinik/Jabatan
1.5 Unit Telefonis
1.5.1 Menguruskan panggilan keluar/masuk Hospital
1.5.2 Memudahcara pertanyaan orang awam melalui Kaunter Utama
1.6 Kuarters dan Asrama Jururawat
1.6.1 Menguruskan dan memantau urusan keluar/masuk fasiliti kemudahan asrama jururawat dan kuarters kakitangan Hospital
1.6.2 Memantau dan membaiki kerosakan asrama dan kuarters
1.6.3 Menjadi sekretariat kepada Mesyuarat Jawatankuasa Perumahan.
2.0 Pembangunan
2.1 Pembangunan Am
2.1.1 Menguruskan permohonan, pelaksanaan dan pemantauan projek baik pulih/naik taraf/penyelenggaraan /pembaikan kecil melalui peruntukan objek mengurus (B42) dan objek pembangunan (P42)
2.1.2 Menguruskan permohonan dan pembelian Aset Bernilai Rendah dan Harta Modal (peralatan bukan perubatan)
2.2 Pengurusan Sewaan Premis Demis
2.2.1 Menguruskan dan menyelaras permohonan penyewaan premis demis
2.2.2 Menyelaras dan memantau perjanjian penyewaan premis demis di dalam bangunan Hospital
2.2.3 Memastikan bil-bil sewaan disempurnakan oleh penyewa dalam masa yang ditetapkan
2.2.4 Menjadi sekretariat dalam Mesyuarat Pemantauan Premis Demis (Kafeteria, Lot-lot kedai, mesin ATM, Taska) termasuk di Pusat Jantung