Piagam Pelanggan Hospital Selayang
Kami beriltizam memberikan perkhidmatan jagaan kesihatan yang profesional, selamat, berkualiti, mesra dan penyayang.
- Keutamaan akan diberikan kepada kes-kes kritikal dan separa kritikal dengan masa menunggu adalah seperti berikut:
Jabatan Kecemasan
- Kes kritikal (Zon Merah) akan dirawat serta-merta.
- Kes separa kritikal (Zon Kuning) akan dirawat dalam masa 30 minit.
- Kes tidak kritikal (Zon Hijau) dirawat dalam masa 90 minit sehingga 180 minit mengikut keutamaan keadaan pesakit .
- Perkhidmatan Klinik Pakar akan diberikan mengikut nombor giliran dan/atau keadaan pesakit. Keutamaan akan diberikan kepada kanak-kanak, ibu hamil, warga emas, orang kurang upaya, pesara, dan kes-kes yang diiringi polis, guru dan anggota kesihatan dari kemudahan kesihatan.
- Memastikan sekurang-kurangnya2gO% pesakit dilihat oleh doktor dalam masa 90 minit setelah keputusan ujian makmal/diagnostik diperolehi di Klinik Pakar.
- Memberi maklumat berkenaan perancangan rawatan, risiko, pilihan yang ada, memelihara kehormatan dan kerahsiaan pelanggan.
- Merujuk pelanggan ke hospital atau institusi lain bagi perkhidmatan yang tidak disediakan di hospital ini.
- MemberiAkuan Penerimaan Aduan secara bertulis kepada pengadu dalam tempoh satu (1) hari bekerja selepas aduan diterima.
- Menyediakan kemudahan dan persekitaran yang bersih, selesa, selamat dan sistematik.