|
VISI
- Untuk menyediakan perkhidmatan perubatan yang selamat, mesra pelanggan dan diuruskan secara profesional.
MISI
- Memberikan perkhidmatan secara profesional mengikut piawaian etika perubatan.
- Memastikan keselamatan pesakit diutamakan sepanjang perkhidmatan perawatan diberikan.
- Berinteraksi dan berkerjasama dengan komuniti untuk meningkatkan tahap kesihatan.
OBJEKTIF
- Menyediakan Perkhidmatan perubatan ynag selamat, berkualiti secara menyeluruh dengan menggunakan perkhidmatan yang sedia ada.
- Memastikan perkhidmatan diberikan mematuhi garis panduan yang ditetapkan.
- Meningkatkan pengetahuan dan kemahiran anggota melalui program perkembangan profesional yang berterusan.
- Mengambil bahagian dalam penyelidikan untuk meningkatkan kualiti dalam perkhidmatan penjagaan pesakit.
- Menyediakan persekitaran yang selamat dan selesa kepada pelanggan dan wargakerja.
PIAGAM PELANGGAN Kami berjanji untuk memberikan perkhidmatan secara profesional, berkualiti, selamat, mesra dan penyanyang.
- Keutamaan kami adalah memastikan setiap aduan pelanggan yang diterima diberi maklumbalas awal dalam tempoh 1 hari berkerja dari tarikh aduan diterima.
- Semua pesakit yang ditakrifkan oleh Malaysia Triage Category (MTC) sebagai kes MERAH akan dirawat oleh pegawai perubatan di Jabatan Kecemasan Hospital dengan serta merta.
- Perkhidmatan Klinik Pesakit Luar dan Klinik Pakar akan diberikan mengikut giliran dan/atau keadaan pesakit. Keutamaan akan diberikan kepada kanak- kanak, ibu hamil, warga emas dan orang kurang upaya.
- Setiap pesakit yang memerlukan rawatan khusus yang tidak terdapat di hospital ini akan dirujuk ke hospital lain yang mempunyai kepakaran yang diperlukan.
- Sekurang-kurangnya 90% laporan perubatan perlu disediakan dalam tempoh yang ditetapkan iaitu :- 2 minggu.
- Maklumat akan diberikan kepada perlanggan berkenaan penyakit dan perawatan.
- Kerahsiaan maklumat peribadi, penyakit dan perawatan yang diberikan kepada pesakit adalah dijamin.
- Kemudahan dan persekitaran yang bersih, selesa dan selamat.
|